Acasă Administrație Autostrada Cluj-Sibiu ramâne un vis în 2020

Autostrada Cluj-Sibiu ramâne un vis în 2020

234
0
Timp de lectura: 2 minute

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda (A10), construit de italienii de la Impresa Pizzarotti, împiedică realizarea unei conexiuni rutiere de viteză între Cluj-Napoca și Sibiu în acest an. Nici lotul 2 nu stă grozav.

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii, Mariana Ioniță, a declarat că șansele de finalizare a lucrărilor la 30 noiembrie, termenul prevăzut în contract, sunt doar de 60%, conform Hotnews. Proiectul este început în 2014, însă procesul de construcție suferind diferite probleme.

„Pe Lotul 1 avem de 2-3 ori pe săptămână discuție cu reprezentanți ai societății. Am avut o discuție săptămâna trecută și cu conducerea din top a firmei din Italia. Le-am spus că este vital ca acest proiect să se închidă – nu mai avem posibilitatea susținerii financiare a unui proiect care intră de ani de zile prin toate bugetele.

Mă uit și pe mobilizarea pe care o au constructorii. Pe Lotul 1 fără o mobilizare minimă de 500 de persoane și câteva sute de utilaje nu au cum să termine. Ei ne comunică zilnic, numărul de muncitori și utilajele. Încă sunt foarte nemulțumită de numărul acesta.

Directorul companiei din Italia mi-a promis că la început de mai va transmite companiei din România o sumă de bani. Noi suntem cu plățile la zi, pentru a mări efectivul de muncitori și utilaje”, a declarat Mariana Ioniță.

Și pe lotul 2, unde lucrările stau ceva mai bine ca urmare a mobilizării constructorilor, șansele de a circula pe acest tronson de autostradă sunt foarte mici. Nodul rutier de la Sebeș este cea mai complexă lucrare de pe acest lot – presupune multiple rampe și pasaje care să unească A10 cu A1, dar și cu Drumul Național nr. 1, în zona Lancrăm.

Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm. Este al doilea nod rutier de acest tip din țară, cu un astfel de grad de complexitate. Primul a fost cel din celălalt capăt al A10, din zona Turda, unde lotul 4 al A10 s-a racordat la A3 Câmpia Turzii – Gilău și la DN1 din zonă.

Autostrada Sebeş – Turda va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 ar trebuie finalizate până la finele lui 2019. Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541 de milioane de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat, 15%.

Articolul precedentȘeful Terapia Cluj: De ce nu s-a infectat nici unul dintre cei 5.000 de angajați din industria medicamentelor
Articolul următorPrimarul Clujului: „Autonomia Ținutului Secuiesc, un atac la statul unitar!”