Compania Goto Parking a demarat lucrările de modernizare și dezvoltare a parcării Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.
Lucrările nu vor afecta în niciun fel funcționarea parcării. Prima fază de modernizare va fi finalizată până la Crăciun, pentru ca cei care tranzitează sau revin la Cluj, la fel ca familiile și apropiații care îi întâmpină, să beneficieze de cele mai bune condiții de parcare.
Parcarea din fața aeroportului, la care au început deja lucrările, se va numi Goto Parking, pentru că o nouă viziune impune și o nouă denumire, iar aceasta subliniază ușurința accesului la ea și proiectarea ei în scopul fluidizării traficului. Investiția în prima fază a modernizării se ridică la aproximativ două milioane de lei. Aceasta presupune realizarea unor lucrări precum: instalarea unor staţii de intrare Sense SI, ale unora de ieşire Sense SE, a unor bariere de acces, a unor staţii de plată asistată, a unui sistem LPR (License Plate Recognition), a unuia de ghidare în parcare și a staţiei mobilă de plată Sense Paydroid, cu un software unic în România.
Evoluția Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, de la 32.000 de pasageri în 1996 la aproape trei milioane în 2018, este una spectaculoasă. Pe baza acestor rezultate, se estimează că în 2035 se va ajunge la un număr de șapte milioane de pasageri. Acest trend necesită susținere și, mai ales, impune ca toate facilitățile oferite de aeroportsă fie la un nivel “state of the art”, pentru ca ele să sprijinedezvoltarea acestei instituții și să se ridice la nivelul ei de exemplu de bune practici. Noua parcare “smart” va fi pe măsura acestor standarde.
„Ne-am implicat în acest proiect nu doar în calitate de companie care investește pentru ca orașului să i se aducă un beneficiu economic semnificativ. Modernizarea parcării reprezintă și o inițiativă antreprenorială cu ajutorul căreia ne asigurăm că facilitățile oferite de aeroport susțin obiectivele de business ale acestuia. La fel ca orice proiect de anvergură din România, și acesta are un istoric, însă credem că, gestionat competent și cu aportul tuturor părților implicate, poate să devină mândria Clujului în 2020”,declară Horea Crăciun, administratorul GotoParking și managerul de proiect.
După o perioadă lungă în care se încercase fără succes conectarea mai eficientă aaeroportului cu rețeaua de transport în comun a orașului prin introducerea unei linii de autobuz în parcare, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj Napoca și a conducerii aeroportului, în această fază de modernizare se va implementa o soluție în acest sens. La ora actuală, se fac testele de trafic cu un autobuz electric aparținând RATUC pentru a încerca diverse soluții de mutarea stației de autobuz existente în interiorul parcării. Astfel, pasagerii care tranzitează aeroportul ar putea beneficia cu mai mare ușurință de sistemul de transport în comun al orașului.
În 2018, traficul de pasageri pe Aeroportul Internațional Cluj a crescut cu 3,5% față de 2017. În total, anul trecut s-au înregistrat 2.782.401 pasageri, iar, în 2017, au călătorit pe și de pe acest aeroport 2.688.731 pasageri. La ora actuală, de aici se operează zboruri către 38 de destinații din 19 țări din Europa și Orientul Mijlociu de către șapte companii aeriene.