Acasă Auto Porsche Cayenne: Figuri la preț de Logan sau sărăcia amanetului?

Porsche Cayenne: Figuri la preț de Logan sau sărăcia amanetului?

588
1
Porsche Cayenne, cel mai dorit SUV second din Romania
Porsche Cayenne, cel mai dorit SUV second din Romania
Timp de lectura: 4 minute

În acest articol nu ne propunem să te facem să te gândești de două ori înainte să-ți dorești să devii posesorul unui Porsche Cayenne, deși cu siguranță ar trebui să o faci. Acestea fiind spuse, hai să ne aventurăm în lumea mirifică a luxului accesibil și costurilor de întreținere care te pot lăsa mai sec decât Sahara!

De la fața locului, trebuie să lămurim câteva lucruri. Porsche Cayenne, da, este una dintre cele mai dorite mașini din România în acest moment, și nu este de mirare. Imaginați-vă doar cum ai fi privit de vecini și prieteni când ai face o intrare spectaculoasă în Cayenne, parcat în fața blocului, încât toți ar crede că ai câștigat la loto! Dar, ca orice povești cu aparențe, există întotdeauna o adevărată dramă ascunsă în spate.

Hai să vedem despre ce este vorba. Cayenne din anii 2008-2010 poate costa mai puțin decât un Logan, dar asta pentru că știi de ce? Pentru că te va falimenta complet la capitolul întreținere! Asta-i adevărul gol-goluț. Cumpărarea mașinii poate părea o afacere de milionar, dar asta până când te lovești de facturile pentru reparații și revizii.

Dieselu’, prieten cu românu’. Porsche Cayenne nu face excepție

Să fim sinceri, nu trebuie să fii expert în economie ca să înțelegi de ce romanii se orientează spre varianta diesel. Dacă îți iei un Cayenne pe benzină, e ca și cum ai planta un mic câmp de petrol în spatele mașinii. Chiar și motorul cu capacitate mică, adică doar 3,2 litri, îți va face o gaură atât de mare în bugetul tău, încât îți vei dori să-ți umpli rezervorul cu lacrimile de nevoiți să-ți vinzi casa!

Sursa foto: Internet

Apropo de bani, trebuie să menționăm că impozitul pentru aceste mașini nu este deloc glumă. Oricare ar fi anul de producție, ai garantat să plătești o avere pentru impozitul pe o mașină cu asemenea motorizare. Și da, n-ai auzit greșit, vorbim despre mii de lei, nu sute.

Practic, dacă umbli mai tot timpul pe galben la rezervor cu tigaia ta de E46 și vrei cu să faci cu câteva mii un “upgrade”, dă-i pace. Dacă atunci când vinzi treiaru nu oferi fiscal pentru că n-ai plătit de ani de zile impozitul la 2.0-ul tău diesel, nu te arunca nebunule. Stai cuminte, Cayenne-ul nu-i de tine.

Porsche Cayenne pe OLX. De toate pentru toți

O simplă vizită pe site-ul de anunțuri OLX la căutarea Porsche Cayenne produce nenumărate rezultate, plaja de prețuri pornind de la câteva mii de euro până la sute de mii pentru ultimele modele . Pentru doar aproximativ 3000 €, posesorii de senzații tari pot pleca acasă cu un Porsche Cayenne motorizare pe benzină, prima variantă, adică 955 fără facelift, cu motoare începând de la 3,2 benzină (și un impozit de aproximativ 5000 de lei pe an, în funcție de zona în care vrei să-l înmatriculezi).

Cu 5000 de euro poți găsi chiar și un model S sau Turbo, cu motoare de 4,8, dar care consuma mai multe decât toate mașinile vecinilor tăi din blocul unei ai garsioniera la un loc, ori doi. Cu toate acestea, la nivel de confort și, cel mai probabil și spațiu, îți vor depăși lejer respectiva garsonieră.

De pe la 8-9000 de euro în sus, tot pe OLX, încep preferatele românilor, adică mașinile pe motorină cu motor de 3000 diesel. Chiar dacă nu există nicio diferență între Porsche-ul pe care tu ți-l dorești și un Volkswagen Touareg, fiind, în varianta diesel, efectiv aceeași mașină, asteaptă-te să plătești mult mai mult pentru producătorul din Stuttgart.

Un 957 (adică facelift-ul lui 955) bun începe de pe la 10-11 mii, are un V6 de 3 litri, care produce 240 de cai și, datorită faptului că are 2,4 tone, poți mânca o pâine până face suta, dar nimeni nu știe asta. Dacă chiar vrei să faci o aroganță, te lași de tigări și îi tragi un pachet GTS, să moară dușmanii de ciudă crezând că ai prins 5 șeptari la Shining Crown.

Variantele de după 2012, tot diesel, încep de pe la 15 mii în sus, însă nu recomandăm, pentru că riști să pari o mămică de-și ridică copii de la grădinița privată.

Verdic final: Merită să faci ture suplimentare la sparanghel sau căpșuni pentru un Porsche Cayenne?

În concluzie, dragi prieteni, dacă îți dorești să pari milionar, dar să te simți precum un om care tocmai a semnat falimentul, Porsche Cayenne este mașina pentru tine! Ia-o cu diesel, să nu rămâi fără rezervări de hotel pentru că ți-ai umplut rezervorul! În plus, pregătește-te să-ți mângâi portofelul în semn de adio în fiecare lună, când primești factura de întreținere.

Nu vom nega, totuși, farmecul unui Porsche Cayenne. Dacă te simți pregătit să-ți asumi riscurile financiare, mașina te va răsplăti cu o experiență de conducere de neuitat și o imagine care va atrage toate privirile pe stradă. Să nu uităm că un Cayenne emite și o doză generoasă de statut social, fapt ce poate contura o impresie de succes și prosperitate.

Dar hai să fim realiști, nu oricine poate face față costurilor de întreținere ale unui Porsche Cayenne, indiferent cât de mult își dorește să intre în rândul “cavalerilor motorizați”. Dacă totuși ești convins să-ți cumperi, amintește-ți că maică-ta nu câștigă pe lună cât costă să schimbi o roată.

Citește și: Studiu: Care model de BMW se depreciază cel mai mult și care cel mai puțin. Oricum pierzi o gramadă de bani în ele

Articolul precedentAvem cu ce ne mândri! Profesorul clujean Ștefan Florian, primul neurochirurg român în top 5 mondial
Articolul următorPoliția dă jos colantele cu POLIȚIA, de pe bolizii donați de Ioan Rus cu ocazia UNTOLD