Acasă FEATURED Veste extraordinară pentru șoferi – Drumul Târgu Mureș-Cluj Napoca se poate face...

Veste extraordinară pentru șoferi – Drumul Târgu Mureș-Cluj Napoca se poate face doar pe autostradă

208
0
Timp de lectura: 2 minute

Cu doar câteva zile înainte de sărbători, șoferii din zona Cluj-Napoca și Târgu Mureș primesc o veste excelentă: inaugurarea tronsonului Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvaniei. Asociația Pro Infrastructură anunță cu entuziasm că joi sau vineri se va deschide această verigă-lipsă, oferind astfel o rută directă și rapidă între cele două orașe, exclusiv pe autostradă.

Potrivit informațiilor furnizate de Pro Infrastructură, inaugurarea se va realiza cu 8 luni înainte de termenul inițial, stabilind astfel un record național în domeniul construcțiilor de autostrăzi. Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii este parte a Autostrăzii A3 Transilvania și reprezintă un proiect crucial pentru dezvoltarea infrastructurii din această regiune.

Decizia de a rezilia contractul cu constructorul român Straco în martie 2021 a fost un moment semnificativ pentru acest proiect. Progresul scăzut, de doar 1% în ultimele 5 luni, a determinat Ministerul Transporturilor să ia măsuri rapide și să relocheze lucrările către cei doi constructori, Strabag și Geiger, care au finalizat proiectul într-un timp record.

Un aspect notabil al acestui proiect este desfășurarea fără întârzieri birocratice și extinderi de termene. Contractul a fost semnat în octombrie 2022, iar ordinul de începere a fost emis în noiembrie același an. Cu o perioadă de proiectare de 3 luni și execuție de 18 luni, se anticipa finalizarea lucrărilor în august 2024. Cu toate acestea, tronsonul va fi deschis circulației în decembrie 2023.

Reprezentanții Pro Infrastructură subliniază că ritmul de execuție al lucrării este unul mediu, specific unei țări moderne. Ei felicită antreprenorii și subcontractorii pentru mobilizarea și eficiența de care au dat dovadă în realizarea acestui proiect vital pentru conectarea regiunilor Cluj și Târgu Mureș.

Ministrul de atunci al Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat că rezilierea contractului cu constructorul Straco a fost necesară din cauza progresului lent și a subevaluării ofertei. Estimarea inițială pentru acest lot de 15,7 km era de 620 de milioane de lei, în timp ce valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de doar 280 de milioane de lei.

Articolul precedentHai că se poate și la noi: Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii, inaugurat cu 8 luni înainte de termen
Articolul următorAtenție! Escrocii au dezvoltat o fraudă care te lasă fără bani în cont pe WhatsApp: Cum să te protejezi